Politica de retur
Perioada de retragere expira in termen de 14 zile din:
- (i) ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a produselor, in cazul contractelor de vanzare, sau:
- (ii) ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs in cazul in care clientul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat,
- (iii) ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese, in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese
Modalitatile de exercitare a dreptului legal de retragere
Clientul, in vederea exercitarii dreptului de retragere din contract, este obligat sa notifice in mod expres Dr. Max la urmatoarele date de contact: mail: info@drmax.ro sau tel. 0800 080 400, adresa: Strada Buiacului nr.2, Mogosoaia/Ilfov, cu privire la intentia de retragere din contract, sub forma unei declaratii neechivoce (/e-mail/ telefon). De asemenea, Clientul poate completa si transmite electronic de pe site-ul www.drmax.ro formularul standard de retragere, pus la dispozitie de Dr. Max.
Utilizarea formularului standard de retragere disponibil pe site-ul Dr. Max nu este obligatorie, insa, in situatia in care Clientul opteaza pentru acesta, Dr. Max va transmite catre Client, prin e-mail, confirmarea de primire a formularului de retragere. Dr. Max are obligatia sa returneze in termen de maxim 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a Clientului contravaloarea produselor comandate, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, daca acestea au fost achitate, sub conditia receptionarii produselor. Dr. Max isi rezerva dreptul de a prelungi termenul de 14 zile daca nu a intrat in posesia produselor returnate sau cel putin, Clientul nu a trimis o confirmare a expedierii coletului, luandu-se in considerare data cea mai apropiata. Dr. Max nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare in cazul in care Clientul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de Dr. Max.
In cazul returnarii partiale a produselor, Dr. Max va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul doreste sa le returneze, fara sa returneze taxa de transport pentu expeditie. Taxa de transport pentru returnarea produselor ramane in continuare in sarcina clientului.
Cu exceptia cazului in care Dr. Max s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, Clientul returneaza produsele sau le inmaneaza Dr. Max sau unei persoane autorizate de Dr. Max sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat Dr. Max decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de client inainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Clientul suporta costurile directe legate de returnarea produselor.
In cazul contractelor in afara spatiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul Clientului la momentul incheierii contractului, Dr. Max preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta.Prin exceptie, in cazurile de neconcordanta intre produsele livrate si comanda, cheltuielile de returnare vor fi suportate de Dr. Max.
Returul va fi acceptat daca produsul este in aceeasi stare in care a fost livrat, fara urme de uzura si este complet, inclusiv cu accesorii.
In cazul in care produsul returnat a facut parte dintr-o campanie promotionala de acordare a unui produs cadou, odata cu returnarea produsului achizitionat se va returna si produsul oferit cadou.
Produsele exceptate de la posibilitatea de returnare
NU se returneaza:
In conformitate cu dispozitiile art.16 lit. d), e), f) din OUG 34/2014, sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract (dreptul de returnare) urmatoarele produse:
- produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid (cu titlu de exemplu, dar fara a se limita la hrana pentru bebelusi (lapte, piureuri, sucuri, biscuit, saruri de rehidratare etc.)
- produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (medicamente de uz uman, produse cosmetice, produse de igiena intima si produse care intra in contact cu mucoasa umana: scutece, periute de dinti, biberoane, suzete, nebulizatoare, termometre rectale, pompe de san, irigatoare, centuri postnatale, protectii mameloane, dus bucal, jucarii dentitie. Prezenta lista nu este exhaustiva).
- produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
Prin exceptie, se accepta returul medicamentelor de uz uman sigilate/desigilate care prezinta deficiente de calitate si/sau conformitate constatate de o autoritate competenta.
Obligatiile Clientului in cazul retragerii conform art.14 alin.3 din OUG 34/2014
- Clientul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
- Ca atare, in functie de tipul de produs care se returneaza, daca se constata ca actiunile asupra acestuia tradeaza urme de folosinta excesiva ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis spre verificare catre furnizor/producator, pentru confirmarea/ infirmarea manipularii corespunzatoare a acestuia. Astfel, valoarea finala a acestuia se va stabili in functie de valoarea generata de costul pieselor necesar a fi inlocuite si/sau manoperei de reconditionare a produsului. Diminuarea valorii produsului returnat in functie de deteriorarea acestuia poate fi facuta pana la 50% din valoarea initiala.
- Dr. Max livreaza produsele Clientului in cel mult 30 de zile de la confirmarea comenzii de catre Dr. Max.
In cazul in care Dr. Max nu si-a indeplinit obligatia de a livra produsele in termenul mentionat mai sus, Clientul ii solicita acestuia sa efectueze livrarea intr-un termen suplimentar, corespunzator circumstantelor. In cazul in care Dr .Max nu livreaza produsele in termenul suplimentar respectiv, Clientul are dreptul, dupa caz, la anularea/retragerea comenzii. - Prin exceptie de la prevederile art. 1549-1554 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, in cazul anularii/retragerii comenzii de catre Client in conditiile prevazute la paragraful anterior, Dr. Max ramburseaza toate sumele platite de catre client aferente comenzii in decurs de cel mult 7 zile de la data la care Clientul a comunicat Dr. Max decizia sa de anulare/retragere a comenzii.
In cazul produselor rezervate online de catre Clienti in farmaciile fizice si ridicate/achizitionate de catre acestia din farmaciile fizice in care au facut rezervarea online, se aplica politica de retur pentru produsele achizitionate din online.
Garantia produselor
(OUG nr.140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri, cu modificarile ulterioare.)
Garantia comerciala este prevazuta in certificatul de garantie sau in publicitatea disponibila in momentul sau inaintea plasarii comenzii, in plus fata de obligatiile legale care ii revin Dr. Max sau Producatorului dupa caz, referitoare la garantia de conformitate, de a rambursa pretul platit sau de a inlocui, a repara sau a intretine bunurile in orice mod, in cazul in care acestea nu corespund specificatiilor sau oricarei alte cerinte care nu este legata de conformitate.
Garantie comerciala da nastere unei obligatii juridice pentru Dr. Max sau pentru Producator dupa caz in conditiile stabilite in certificatul de garantie comerciala si in anunturile publicitare asociate, disponibile in momentul sau anterior plasarii comenzii.
In cazul in care un producator ofera Clientului o garantie de durabilitate pentru anumite bunuri pentru o perioada de timp anume, Dr. Max sau Producatorul dupa caz raspunde direct fata de Client, pe intreaga perioada acoperita de garantia de durabilitate, pentru repararea sau inlocuirea bunurilor conform OUG 140/2021.
Certificatul de garantie comerciala este oferit Clientului, pe un suport durabil, cel mai tarziu in momentul livrarii bunurilor.
Certificatul de garantie comerciala contine urmatoarele elemente:
a) o declaratie clara prin care se indica faptul ca Clientul are dreptul la masuri corective din partea Dr. Max/ sau a Producatorului, dupa caz, fara costuri, in caz de neconformitate a bunurilor si ca masurile corective respective nu sunt afectate de garantia comerciala;
b) numele si adresa celui care ofera garantia;
c) procedura pe care trebuie sa o urmeze Clientul pentru a obtine aducerea in aplicare a garantiei comerciale;
d) indicarea bunurilor carora li se aplica garantia comerciala;
e) conditiile garantiei comerciale.
Certificatul de garantie comerciala este redactat in limba romana, fara a exclude prezentarea acestuia si in alte limbi.
Remedierea neconformitatii:
- Prin reparatie
- caz in care perioada de timp prevazuta in garantia comerciala de durabilitate se prelungeste cu timpul de nefunctionare a bunului, din momentul la care a fost adusa la cunostinta Dr. Max/Producatorului lipsa de conformitate pana la predarea efectiva a bunului in stare de utilizare normala catre Client.
- Termenul de reparare a produsului - in maxim 15 zile calendaristice din momentul in care Dr. Max (i) a fost informat de catre Client cu privire la neconformitate si care este stabilit fie de comun acord, in scris, intre Dr. Max si Client, sau (ii) fie printr-o constatare a Producatorului, luandu-se in considerare natura si complexitatea bunurilor, natura si gravitatea neconformitatii si efortul necesar pentru finalizarea reparatiei sau inlocuirii.
- Prin inlocuire
- perioada de timp prevazuta in garantia comerciala de durabilitate incepe sa curga de la data inlocuirii, pentru bunurile care inlocuiesc bunurile neconforme;
- Inlocuirea produsului se efectueaza in maxim 15 zile calendaristice din momentul in care Dr. Max (i) a fost informat de catre Client cu privire la neconformitate si care este stabilit fie de comun acord, in scris, intre Dr. Max si Client, sau (ii) fie printr-o constatare a Producatorului, luandu-se in considerare natura si complexitatea bunurilor, natura si gravitatea neconformitatii si efortul necesar pentru finalizarea reparatiei sau inlocuirii.
Politica de retur pentru produsele achizitionate din farmaciile si hiper- farmaciile Dr. Max.
In conformitate cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 21/ 1992 privind protectia consumatorului si Ordonantei de urgenta nr. 140/2021 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, in farmaciile Dr. Max, pot fi returnate doar anumite produse, in baza bonului fiscal in original, returnarea fiind posibila doar in farmacia din care acestea au fost achizitionate.
Conditii de retur:
Produsele achizitionate din farmaciile Dr.Max fac obiectul politicii de retur cu conditia ca acestea sa fie sigilate, sa nu prezinte neconformitati ale ambalajului primar si secundar, iar clientul sa faca dovada bonului fiscal aferent achizitiei
Produsele achizitionate din farmaciile Dr.Max care fac obiectul politicii de retur pot fi returnate in aceeasi farmacie din care au fost achizitionate, in termen de 14 zile de la data achizitiei.
NU fac obiectul returului:
1) Medicamentele, indiferent de modul acestora de eliberare, cu prescriptive medicala sau fara, in compensare totala sau partiala; Astfel, pentru produsele medicamentoase nu se accepta returul pe motiv ca pacientul s-a razgandit sau ca medicul prescriptor a schimbat tipul de tratament sau ca medicamentele achizitionate in baza unei prescriptii medicale sau fara prescriptie medicala, nu mai sunt necesare pacientului.
Prin exceptie, medicamentele pot fi returnate exclusiv in situatia in care acestea prezinta deficiente de calitate/ conformitate care nu puteau fi constatate de catre client la momentul achizitiei produsului.
2) Produsele incadrate in categoria suplimentelor alimentare sau in cea a parafarmaceuticelor care necesita conditii speciale de pastrare si/sau depozitare, si pentru care nu se poate verifica trasabilitatea produsului, respectiv produse termosensibile ce se pastreaza la temperaturi cuprinse intre 2-25 grade Celsius, produse ce se pastreaza ferite de umiditate, de actiunea directa a razelor de soare, conform instructiunilor inscriptionate pe ambalaj; ·
3) Produsele destinate alimentatiei bebelusului ( de exemplu dar fara a ne limita la: lapte praf, piureuri, bauturi, cereale, biscuiti, saruri de rehidratare etc.);
4) Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (produse cosmetice, produse de igiena intima si produse care intra in contact cu mucoasa umana: scutece, periute de dinti, biberoane, suzete, nebulizatoare, termometre rectale, pompe de san, irigatoare, centuri postnatale, protectii mameloane, dus bucal, jucarii dentitie(prezenta lista nu este exhaustiva), care nu prezinta neconformitati calitative, identificate ulterior achizitiei.
5) Produsele achitate cu tichete sociale/cadou pe suport de hartie sau suport electronic, indiferent de categoria produsului achizitionat, in vederea returnarii contravalorii achizitiei in numerar.
In cazul in care se va impune restituirea pretului, aceasta se va realiza prin intocmirea documentelor justificative, cu toate datele aferente. Refuzul furnizarii de catre consumator a datelor necesare intocmirii documentelor justificative, conduce la imposibilitatea returnarii produselor.
Dispozitivele medicale, electronice sau nu, destinate utilizarii indelungate si care sunt insotite de certificat de garantie (ex: tensiometru, periute electrice, glucometre, etc.), care prezinta neconformitati/abateri de la caracteristicele descrise/defectiuni, se pot returna in urmatoarele conditii: conform certificatului de garantie, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului / producatorului repararea produsului in cauza, iar in cazul in care acesta nu poate fi reparat, are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, fara alte costuri. Acordarea garantiei se realizeaza numai impreuna cu certificatul de garantie si bonul fiscal al achizitiei.
In cazul in care produsul nu poate fi reparat sau inlocuit cu un produs similar, consumatorul poate solicita comerciantului restituirea contravalorii.